Alajuoksu 2x5", samoin runko. Alajuoksun alle laitettiin bitumikaista, valmiista harkon levyisestä rullasta (15 cm). Mietittiin että mitä sinne oikein laittaa, kun piirustuksissa oli solumuovikaista ja itse tuntui että luottaisi enemmän tuohon bitumiin. Vastaava mestari sitten sanoi että kylmään talliin bitumi, lämpimään solumuovi. Tallimme tulee kylmänä, eli bitumia. Tehtaalla olivat tosin piirtäneet varauksen myös eristyksille silloisten suunnitelmien mukaan. Siksi piirustuksissa on tuulensuojalevyt seinissä ja ilmansulkupaperi katossa, vaikkei villoja olekaan. Päätimme kuitenkin jättää nekin pois.
Pohdimme mahdolliset ja mahdottomat skenaariot ja päätimme että emme aio tallia eristää, oma mielipide on että autolle on parempi kun se ei talvisaikaan jatkuvasti sula ja kastu. Tai sitten olisi hyvä olla oikein lämmin talli, jotta auto kuivaisi nopeasti, ja se taas vie tuhottomasti energiaa. Ja maksaa. Oma asiansa on myös autosta poistuva lumi ja kosteus, jonka pitäisi päästä tallista pois (viemäri, ilmanvaihto?). Nyt ainakin ilmanvaihto pelaa ja pakokaasut pääsevät ulos kun tuuletus tulee suoraan seinän alta. Lohkolämmitin hoitaa auton lämmityksen, ihmiset saavat pärjätä toppatakilla =) (ja on meillä autossa sisätilalämmitin jota käyttää tarvittaessa, se on oikein mukava...)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti